Giriş Yapın

Facebook ile Bağlan Sizin adınıza paylaşım ve izinsiz gönderim yapmıyoruz.
Oyuncak Alırken Cinsiyet Değil Yaş Ayrımı Yapın!
Oyuncak Alırken Cinsiyet Değil Yaş Ayrımı Yapın!

Bir Topla Neler Neler Oynanır...

 Bir Topla Neler Neler Oynanır...

Kış aylarında çocuklarımızla evde daha fazla zaman geçiriyoruz. Onlarla eğlenceli ve yaratıcı etkinlikler yapmak için çok fazla oyuncağa da ihtiyacımız yok aslında… Hayal gücünüzle bir nesneden birçok farklı oyun yaratabilirsiniz.  Aile Danışmanı ve Eğitimci Ezgi Öztürk, bir topla neler yapabileceğinize örnekler verirken, çocuğun hangi kazanımları elde edebileceğini de açıklıyor. 

Oyunlar, çocukların beyni için “havai fişek” gibidir. Bilişsel, fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimleri üzerinde doğrudan etkileri vardır. Çocuk ve oyun deyince aklımıza gelen ilk nesnelerden biri “Top” dur. Hiç düşündünüz mü neden? Toplar, peşinden koşmak, atmak, tutmak, elle ve ayakla vurmak gibi pek çok fiziksel aktivite için mükemmeldir ancak toplar aynı zamanda iç ve dış mekanda, tek başına ve grupla oynanabilir olması yanında, farklı şekilleri, boyutları ve dokularıyla çocukların hayal gücünü de zenginleştiren açık uçlu birer oyun geliştiricilerdir.
Evinizdeki malzemeleri kullanarak çocuğunuzla  bir top yapma fikri bile çocuklarınızın hayal etme, düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir. Renkli kumaşlar, kağıtlar, çoraplar, yün yumaklardan,  rengarenk, zilli, kokulu, büyük/küçük pek çok farklı top yapabilirsiniz.

“Gol!”

Yaş: Emekleme, Sıralama ve İlk Yürüme Dönemi
Malzemeler: Ayakkabı Kutusu ve tenis topu büyüklüğünde yumuşak bir top

Bir ayakkabı kutusunu dikdörtgen şekilde ve dik olarak bir duvara yaslayın. Kutu kale görevi görecektir. Bebeğinize uygun bir mesafeden topu kutuya doğru yuvarlamasını isteyin. Top her kutuya girişinde alkışlayın! Bebeğinizden topu geri almasını ve tekrar başladığı yere dönüp kaleye doğru yuvarlamasına isteyin.

Kazanımları: Günlük fiziksel aktiviteler, bebek gelişimi için çok önemlidir.  Aktiviteleri eğlenceli hale getirdiğinizde ve çocuğunuz oyunun bir parçası olduğunda hareket etmesi kolaylaşır. El-göz koordinasyonu sağlar.  Sizin onunla beraber aktivitenin bir parçası olmanız ve başardığında takdir etmeniz psiko-sosyal gelişimini de olumlu yönde etkiler.

“Hedefi Topa Tut!”

Yaş: 2-5 yaş
Oyuncu Sayısı: 4
Malzemeler: 4 adet renkli karton, makas, selobant, hulahup çember ve tenis topu büyüklüğünde yumuşak bir top

Kartonlardan her birini üçgen, yuvarlak, kare ve dikdörtgen şeklinde kesin. Selobantı uygun ölçüde çift kat keserek kartonların arkasına yapıştırın ve çocukların boyuna göre, duvara, ikisi yukarı (örneğin; üçgen, kare yan yana) ve ikisi aşağı (dikdörtgen, yuvarlak yan yana) olacak şekilde yapıştırın. Dört oyuncuyu ikili gruplara ayırın. Çocuklara, şekil ve/veya renklere göre ; “Şimdi topu kırmızıya at!” ya da “Şimdi topu üçgene at!” gibi komutlar vererek, sırayla topu dört ayrı hedefe atmalarını sağlayın. Atışın hep aynı noktadan yapılması için hulahup bir çember kullanın. Aktiviteye başlamadan önce nasıl yapacağını siz gösterin. “Şimdi topu kırmızı üçgene attım” gibi yaptığınız eylemi sözel bir şekilde açıklayın. Oyunun sonunda en fazla isabetli atışı yapan grubu tebrik edin. Her iki grubu da ödüllendirin.

Kazanımları: Kuralları ve öğrenmeyi içine alan, çocuğun istenilen eylemi anlayıp, tarif edildiği şekilde yapmasına yönelik bir oyundur. Grup olarak oynandığı için çocuklar ekipçe kazanmanın önemini, sabretmeyi ve sosyalleşmeyi deneyimlemeler. El-göz koordinasyonu ve konsantrasyonu geliştirir.

“Nasılsın Top?”

Yaş: 2-5
Oyuncu Sayısı: 2 veya üzeri
Malzemeler: Küçük, resimsiz, plastik bir top, duygu emojili çıkartmalar

Topun yüzeyine eşit aralıklarla duygu emojili çıkartmalar yapıştırın. Çocuğunuzla karşılıklı topu yuvarlayarak, topun üstte kalan kısmına hangi duygu çıkartmasının geldiğini sorun.  Gelen duygu çıkartmasına göre, örneğin; ağlayan yüz çıkartması geldiyse “Top şimdi üzgün, çünkü düşmüş ve canı yanmış” ya da şaşkın yüz çıkartması gelmiş ise “Top şimdi şaşkın, çünkü ..” gibi duygular ve nedenler arasında ilişki kurun. Bir iki yuvarlamadan sonra bu ilişkiyi O’nun kurmasını sağlayın.

Kazanımları:  Duygu kelime dağarcığı gelişir, yüz ifadelerinin duygu ve eylem ile ilişkilendirilmesi yoluyla duyusal düzeyde kendini geliştirir. Çok yönlü düşünme, ilişkilendirme ve bilgiyi kavrama söz konusudur.

İlginizi Çekebileceğini Düşündüğümüz Diğer Haberler
FACEBOOK YORUMLARI
ANNEBEBEK ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorumları görebilmek, soru, görüş ve önerilerinizi bizimle paylaşmak için facebook hesabınız ile giriş yapmalısınız.

Facebook’ta adınıza gönderim yapmadığınızı bilmenizi isteriz..