Giriş Yapın

Facebook ile Bağlan Sizin adınıza paylaşım ve izinsiz gönderim yapmıyoruz.
7 Adımda Yemek Odası Dekorasyonu
7 Adımda Yemek Odası Dekorasyonu
Pediatri Hekimleri BiGaia’nın Bilimsel Toplantısında Buluştu
Pediatri Hekimleri BiGaia’nın Bilimsel Toplantısında Buluştu

Bayer Sağlık Okuryazarlığı Projesine Yeni Bir Halka Ekledi

Bayer Sağlık Okuryazarlığı Projesine Yeni Bir Halka Ekledi

İnteraktif Sağlığı Anlamak Sergisi

Sağlıklı yaşamın ilk adımlarından biri de beslenmeden harekete sağlıklı seçimler yapmak ve uygulamak. Bu noktada bilgi sahibi olmak, doğru ve yanlışı ayırt edebilmek önem kazanıyor. Bayer, 2017 yılında “365 Gün Sağlıklı Yaşam Hareketi” ile ilk adımını attığı projelerini, geçen yıl sağlık okuryazarlığı çatısı altında topladı. Çocuklardan eğitmenlere toplumun farklı kesimlerine hitap eden, toplumdaki sağlık okuryazarlığı durumunu belirlemeye yönelik araştırmalarla zenginleşen ve en son olarak interaktif bir sergi ile daha dikkat çekici bir hal alan bu çalışmalar hakkında Bayer Tüketici Sağlığı Türkiye Ülke Müdürü Erdem Kumcu’dan bilgiler aldık.

Sağlık Okuryazarlığı Projesi nasıl ortaya çıktı?

Bir “Yaşam Bilimleri” şirketi olarak çağımızın önemli sorunlarının çözümüne katkıda bulunmak en büyük önceliğimiz. "Herkes için Sağlık, Sıfır Açlık" vizyonumuz doğrultusunda içinde bulunduğumuz topluma fayda sağlamayı ve daha sağlıklı yarınlar için çalışmayı görevimiz addediyoruz. Bu amaca ulaşmak için de tüm dünyada bilimin gücünü kullanarak projeler geliştiriyor ve sağlık bilincini yaygınlaştırmak için çalışıyoruz.

Faaliyet gösterdiğimiz alanda ülkemizin en önemli gelişim alanı sağlık okuryazarlığı konusu diyebilirim. Sağlık okuryazarlığı seviyesinin yükselmesi, halk sağlığının en temel ihtiyaçlarından biri. Biz de Bayer Tüketici Sağlığı olarak buradan yola çıkarak, Türkiye’de de uzun süredir bu hedefimize hizmet eden birçok proje hayata geçirdik ve geçen yıl itibarı ile de tüm bu projeleri sağlık okuryazarlığı çatısı altında toplayarak bu önemli konuyu gündemden hiç düşürmeyecek şekilde sahiplendik.

Bu kararla, ilk adımı attığımız projemiz 365gun.com’un hikayesi 2017 yılına dayanıyor. O tarihte “365 gün sağlıklı yaşa” mottosuyla “365 Gün Sağlıklı Yaşam Hareketi”ni başlattık ve uzmanlarımızın oluşturduğu içeriklerin de bulunduğu 365gun.com’u yayına aldık. 

Ardından ilkokul çağındaki çocukların henüz erken yaşlarda temel sağlık bilgileri ile tanışarak yaşamları boyunca edindikleri bu bilgilerden faydalanmaları adına T.C. Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile 365 Gün Teneffüste Sağlık projemizi hayata geçirdik ve 77 ilkokula eğitici içeriklerimizi konumlandırdık. Ayrıca bu sürecin en önemli halkası olan öğretmenlerimizin de desteğine başvurarak projemizi daha da genişletmek daha çok çocuğa ulaşmak adına ÖRAV ile 150 öğretmene “Oyunla Öğrenme Tasarımı Eğitimci Eğitimi” verdik.

Tüm bunları yaparken sağlık okuryazarlığı konusunun en önemli neferlerinden olan ecza­cılarımız için de İstanbul Medipol Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ile iş birliği yaparak tüketicilerin takviye edici gıdalar konusunda doğru yönlendirilmesi ve halk sağlığının korunması konu­larında danışanları ile kuracakları iletişimde kendilerini desteklemek adına oluşturduğumuz “Tavsiyen Eczanede” projesini hayata geçirdik.

2021 yılına geldiğimizde ise tüm projelerimizden edindiğimiz tecrübe ve olumlu dönüşler ışığında bu önemli konunun gündemden hiç düşmemesi adına sağlıklı yaşam ve koruyucu sağlık kavramlarını toplumun tüm kesimlerine yaymak için 22 Ekim’i Sağlık Okuryazarlığı Günü ilan ettik.

Projenin ilk yılı kapsamında araştırma şirketi IPSOS ile Türkiye çapında gerçekleştirdiğimiz Sağlık Okuryazarlığı Araştırması 2021 yılında projemizin temelini oluşturdu. Araştırma sonucunda ülkemizdeki sağlık okuryazarlığı düzeyi hakkında önemli veriler elde ettiğimizi söyleyebilirim.

2022 yılına geldiğimizde ise bu verilerin ışığında sağlık okuryazarlığı seviyesini artıracak ve aynı zamanda daha kalıcı hale getirecek bir yöntem izlemeye karar verdik ve “Gezilecek Değil, Yaşanacak Bir Sergi” söylemimizle projemizi bir adım daha öteye taşıyarak, interaktif sağlık okuryazarlığı sergimiz “Sağlığı Anlamak” sergisini açtık. Amacımız toplumun her kesiminden ve yaş grubundan insana ve çocuklara bu sergi vasıtasıyla ulaşarak eğlenirken öğrenebilecekleri ve sağlık hakkında temel bilgilere ulaşabilecekleri bir ortam sunmak.

İnteraktif sağlık okuryazarlığı sergisi, sergiyi gezenlerde nasıl bir etki bırakacak?

Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiğimiz Sağlık Okuryazarlığı Araştırması sağlık okuryazarlığı konusunda ülkemizin ihtiyaçlarını ortaya çıkarma hedefimize büyük katkı sağladı. Araştırmaya göre Türkiye’de her dört kişiden üçü sağlık okuryazarlığı kavramını bilmiyor ve hatta toplumun yüzde 42’si sağlıkla ilgili doğru ve yanlış bilgiyi ayırt etmekte de sıkıntı çekiyor. Buna karşın Türkiye’nin yüzde 90’ına yakını, sağlığını tehdit eden alışkanlıkların ve sağlıklı kalmak için yapılması gerekenlerin farkında. Ancak araştırmanın derinine indiğimizde, toplum olarak sağlık konusunda edindiğimiz bilgileri aksiyona çevirmekte zorlandığımız gerçeğiyle yüz yüze geliyoruz. Yani bu alanda gelişime oldukça açığız ve sağlık okuryazarlığı farkındalığını artırmak için daha gidecek yolumuz var. Tüm bu sonuçlar bu sene için hazırladığımız serginin nasıl olması gerektiğine dair de bizi yönlendirdi.

Sağlığı Anlamak Sergisi tam da buna hizmet edecek şekilde hazırlandı. Temel sağlık bilgilerini toplumun her kesiminden insana, her yaş grubuna ulaşarak anlatmak istiyoruz. Vücudumuzu tanıtan; dolaşım, sinir sistemi, bağışıklık sistemi gibi alanlardan tutun da gündelik sağlıklı yaşam alışkanlıklarına yön verecek, insanların spor ve yemek alışkanlıklarına destek olacak bölümlere kadar, VR teknolojisini deneyimleyip, oyun oynayarak öğreneceğiniz birçok seçenek sergimizde yer alıyor. Bugüne kadar 260 bin kişi İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere 3 farklı şehirde sergimizi ziyaret etti. Farklı şehirlere giderek çok daha geniş kitlelere ulaşmayı planlıyoruz.

Projede kimler yer alıyor?

Projemizde bizlere yol gösterici olması ve değerli bilgileriyle kamuoyunu aydınlatması amacıyla Ecz. Adile Özdağ, Dr. Ayça Kaya ve Prof. Dr. Aytuğ Altundağ ile ilerliyoruz. 2021 yılında projemizin ilk senesinde de yola birlikte çıkmıştık, bu yıl da sergimizin hazırlık sürecinde yine kendileriyle iletişimdeydik.

Sergiye geri dönüşler nasıl oldu?

Bugüne kadar 3 il gezdik ve gittiğimiz şehirlerde büyük ilgi gördük. Aldığımız yorumlar oldukça pozitif. Toplumun her kesimine, her yaş grubuna fayda sağlamak üzere gerçekleştirdiğimiz bir proje ve dolayısıyla farklı kitlelerin ve yaş gruplarının katılımını görmek bizi mutlu ediyor. Veliler, öğretmenler güzel yorumlarda bulunuyor ve bunu bizlerle paylaşıyor. Özellikle çocukların ilgisi ve onların hayatına bir şekilde dokunuyor olabilmek yaptığımız işin ne kadar kıymetli olduğunu hatırlatıyor bize. Sergi sonrası ziyaretçilerin görüşlerini alabilmek adına bir defter konumlandırdık. Buraya serginin devam etmesi ve başka şehirlerde de bulunması yönünde birçok yorum yazıldığını gördük. Bizim de hedefimiz bu yönde. Halkımızla farklı şehirlerde de buluşmak, sağlık okuryazarlığını yayabildiğimiz kadar çok kişiye yaymak istiyoruz. 

İlginizi Çekebileceğini Düşündüğümüz Diğer Haberler
FACEBOOK YORUMLARI
ANNEBEBEK ÜYELERİ NE DİYOR?

Yorumları görebilmek, soru, görüş ve önerilerinizi bizimle paylaşmak için facebook hesabınız ile giriş yapmalısınız.

Facebook’ta adınıza gönderim yapmadığınızı bilmenizi isteriz..